Jeśli lubisz zdrowe odżywianie, a nie zawsze masz czas by gotować, koktajl z siemieniem lnianym będzie idealnym rozwiązaniem. Sprawdź mój przepis.

Pożywny napój może zastąpić dowolny posiłek w trakcie dnia. Dostarczamy w nim cenne witaminy, kalorie i wartości odżywcze. We wpisie przedstawiam koktajl w oparciu o główny składnik – siemię lniane. Warto zwrócić uwagę na najważniejsze – nie są to puste kalorie jak w wypadku szybkich przekąsek. Wykonanie jest łatwe i nie zajmuje dużo czasu.

Koktajl z siemieniem lnianym – składniki

 

Składniki (4 porcje)

 

koktajl z siemieniem lnianym składniki

 

  • duże awokado (najlepiej hess)
  • kawałki ananasa w lekkim syropie (ok. 560 gram)
  • limonka
  • siemię lniane (5 łyżek)
  • szpinak świeży
  • mleko 2% (ok. 350 ml)

 

Wartości odżywcze (1 porcja)

  • Białko: 8,3 g
  • Tłuszcze: 11,2 g
  • Węglowodany: 31,4 g (Cukry: 4,7g)
  • Błonnik: 5,7 g
  • Kalorie: ~267

Sprawdź również mój przepis na naturalny koktajl białkowy po treningu. 🙂

 

Przepis na koktajl z siemienia lnianego

Awokado przekrój na pół, usuń pestkę i przełóż do pojemnika. Dodaj sok z limonki, mleko, 4 łyżki stołowe siemienia lnianego, dwie garści szpinaku i kawałki ananasa wraz z połową syropu. Zmiksuj wszystko blenderem dla uzyskania jednolitej konsystencji.

Koktajl najlepiej smakuje schłodzony. Jeśli wyjdzie zbyt gęsty, dodaj trochę przegotowanej wody. Dodając więcej syropu z ananasa sprawisz, że koktajl będzie słodszy.

Właściwości lnu mielonego 

Warto wspomnieć o prozdrowotnych właściwościach lnu mielonego. Siemię jest bogate w witaminy z grupy B, witaminę A, C, D, E, K oraz kwasy Omega-3, kwas foliowy, żelazo, magnez, potas, enzymy czy fito-estrogeny.

 

Len działa ochronnie na żołądek, pomaga schudnąć, a także reguluje poziom cholesterolu. Uwzględniając len mielony w diecie odchudzającej wzbogacisz ją w potrzebne tłuszcze.

 

Koktajl z siemienia lnianego na odchudzanie

Koktajl z siemienia lnianego ma pozytywny wpływ na odchudzanie, ponieważ jego spożycie powoduje uczucie sytości. Ponadto obniża poziom cholesterolu i cukru we krwi, pobudza kosmyki jelitowe przez co podkręca metabolizm oraz jest bogate w błonnik pozytywnie oddziałujący na cały układ trawienny.

 

Koktajl z siemienia to nie jedyna potrawa, w której można go użyć. Doskonale nadaje się też do jogurtu naturalnego czy rozmaitych sałatek.

 

Koktajl z siemienia lnianego na włosy

Koktajl z siemienia lnianego działa pozytywnie na włosy i paznokcie ponieważ poza wcześniej wspomnianymi witaminami zawiera również związki fenolowe.

 

Wszystkie te substancje połączone razem są bardzo przydatne dla mieszków włosowych. Komórki mieszków włosowych, skóry głowy odżywiają się i wzmacniają dzięki roślinnym kwasom tłuszczowym, a regularne stosowanie sprawia, że włosy będą miały zdrowy i atrakcyjny wygląd.

 

Włosy zniszczone prostownicami, lokówkami, suszarkami czy farbowaniem odzyskują zdrowie i blask.

 

Podsumowanie i ciekawostki

Koktajl z dodatkiem lnu mielonego to dobry sojusznik osób walczących o idealną sylwetkę. Z powodzeniem może zastępować dania główne, których często nie mamy czasu przygotować podczas pośpiechu w trakcie dnia. Na bazie przepisu z tego artykułu z łatwością przygotujesz też koktajl bananowy z siemieniem lnianym – wystarczy w miejsce ananasa dodać 2-3 banany.

 

Siemię lniane to nie tylko dobrodziejstwo dla układu pokarmowego. Nadaje się jako różnorodne okłady i maseczki. Pozytywnie wpływa na nawilżanie skóry. Siemię lniane to dobry sposób na łamliwe paznokcie – wystarczy do 300 ml wody wsypać 3 łyżki siemienia. Gotuj przez 5-10 minut, a następnie po godzinie odcedź nasiona i w otrzymanym kisielu mocz paznokcie przez 10-20 minut kilka razy w tygodniu (działa też na włosy).

 

Spróbuj mojej propozycji już dziś lub podziel się w komentarzu własnym przepisem z wykorzystaniem lnu mielonego na przykład na śniadanie w formie sałatki. Zobacz inne artykuły, w których przedstawiam dużo przepisów, wyjaśniam co zmienić w diecie, polecam wybrane produkty i zwracam uwagę na to co należy jeść, żeby pozbyć się zbędnych kilogramów.