Jeśli lubisz zdrowe odżywianie, a nie zawsze masz czas by gotować, koktajl z siemieniem lnianym będzie idealnym rozwiązaniem. Sprawdź mój przepis na koktajl z siemieniem lnianym. Pożywny napój może zastąpić dowolny posiłek w trakcie dnia. Dostarczamy w nim cenne witaminy, kalorie i wartości odżywcze. We wpisie przedstawiam koktajl w oparciu o główny składnik – siemię lniane. Warto zwrócić uwagę na najważniejsze – nie są to puste kalorie jak w wypadku szybkich przekąsek. Wykonanie jest łatwe i nie zajmuje dużo czasu.

Koktajl z siemieniem lnianym – składniki
składniki na koktajl

Składniki

duże awokado (najlepiej hess)
kawałki ananasa w lekkim syropie (ok. 560 gram)
limonka
siemię lniane
szpinak świeży
mleko kokosowe (ok. 300-400 ml)

Koktajl z lnu mielonego

Awokado przekrój na pół, usuń pestkę i przełóż do pojemnika. Dodaj soku z limonki, mleko kokosowe, 4 łyżki stołowe siemienia lnianego, dwie garści szpinaku i kawałki ananasa wraz z połową syropu. Zmiksuj wszystko blenderem dla uzyskania jednolitej konsystencji. Koktajl najlepiej smakuje schłodzony. Jeśli wyjdzie zbyt gęsty, lub za mało słodki dodaj więcej syropu z ananasa lub trochę przegotowanej wody.

Właściwości lnu mielonego

Warto wspomnieć o prozdrowotnych właściwościach lnu mielonego. Len działa ochronnie na żołądek, pomaga schudnąć, a także reguluje poziom cholesterolu. Uwzględniając len mielony w diecie odchudzającej wzbogacisz ją w potrzebne tłuszcze. Spróbuj mojej propozycji już dziś lub podziel się w komentarzu własnym przepisem z wykorzystaniem lnu mielonego. Sprawdź również mój przepis na naturalny koktajl białkowy po treningu. 🙂