Dieta

Dieta na zdrowe i gęste włosy

dieta na gęste włosy

Rzadkie włosy – co robić?

Bez umniejszania znaczenia, wysokiej jakości szamponom oraz serum wzmacniającym dla rzadkich włosów, to, co jemy, bezpośrednio wpływa na ich stan. Co robić, żeby rzadkie włosy stały się gęste? Dieta na zdrowe włosy działa od środka. Dietetycy wyróżniają 10 produktów, które są w stanie odżywić rzadkie włosy, by stały się gęste.

Rzadkie włosy – przyczyny

Prawidłowe odżywianie może czynić cuda nie tylko z figurą, ale także z włosami. Zdrowa żywność nasyca makroskładnikami każdą ze 150 000 cebulek włosowych znajdujących się w skórze głowy. Dieta,  wzbogacona przez produkty zawierające białka i żelazo sprzyja pojawieniu silnych loków z objętością. Białka są głównym materiałem budulcowym włosów (również innych komórek w organizmie), a jeśli ich brakuje, włosy będą rosnąć wolniej. Trzeba jeść pewną ilość produktów bogatych w białko (gotowane mięso, fasola, ser, jaja, drób, orzechy, itp.) przy każdym posiłku oraz wraz z przekąskami. Jeśli zaczniemy dzisiaj, to za sześć miesięcy łatwo zauważymy, jak zmienia się jakość włosów. Tylko działanie od środka, czyli dieta na gęste włosy, może je prawdziwie zregenerować.

Dieta na zdrowe i gęste włosy

Dieta na gęste włosy powinna opierać się o 10 najlepszych produktów, które odżywiają włosy od środka, przyspieszają ich wzrost, sprawią, że włosy będą gęste i zdrowe:

  • chude czerwone mięso – ma dużo żelaza, a z powodu jego braku często wypadają włosy, zwłaszcza u kobiet;
  • jajka – mają dużo biotyny, która poprawia kondycję skóry głowy i odpowiada za porost włosów. Tej witaminy jest również dużo w otrębach, łososiu, chudych serach i awokado;
  • banany – zawierają specjalne białko – tryptofan, odpowiedzialne za grubość włosów. Ten sam składnik zawarty jest też w płatkach owsianych, rodzynkach, a nawet … w piwie;
  • zielone warzywa: szpinak, brokuły. W tych produktach znajdują się witaminy A i C;
  • ostrygi – rozumiemy, że są drogie, ale zawierają rekordową ilość cynku, regulującą produkcję specjalnego hormonu odpowiedzialnego za stan włosów. Brak tego hormonu prowokuje łupież i powolny wzrost, ale jego nadmiar jest również obarczony konsekwencjami w postaci przerzedzania włosów (z tego powodu wielu mężczyzn z wiekiem łysieje). Więc z umiarem, bez dużych ilości. Ostrygi zastąpić są w stanie wątroba, małże i kiełki pszenicy;

Niektórzy naukowcy uważają, że gęstość włosów jest nierozerwalnie związana z ich kolorem. Blondynki posiadają zaskakująco najbardziej gęste: mają około 140 tysięcy włosów na głowie, na drugim miejscu są brunetki ze 102 tysiącami, a na trzecim – rude, które mają około 80 tysięcy włosów na głowie.

  • marchewka – ma dużo beta-karotenu, który organizm zamienia w witaminę A. To z kolei chroni skórę głowy przed wysuszeniem. Jak by nie było, kapusta, szparagi i dynia nie są gorsze od marchewki;
  • fasola – fasola i soczewica, ponieważ mają dużo żelaza;
  • owoce i jagody bogate w witaminę C. Są to truskawki, cytrusy;
  • łosoś, sardynki, śledzie – każda ryba bogata w kwasy tłuszczowe omega 3. Doskonale wpływają na skórę głowy, chroniąc przed wysuszeniem. Odpowiednie są także siemię lniane i orzechy włoskie;
  • oleje roślinne – jedna łyżka oliwy z oliwek dziennie wystarczy, aby włosy stały się lśniące i mocne. Również olej lniany lub olej z czerwonej palmy (nie mylić ze szkodliwym tanim olejem palmowym) są doskonałym pomocnikiem.

Jeżeli masz rzadkie włosy i dalej zastanawiasz się co robić – przestań czekać. Dieta na gęste i zdrowe włosy bogata w produkty białkowe sprawi, że twoje włosy uzyskają wzmocnienie od wewnątrz. Zacznij już dziś. Zadbaj o zdrowie swoich włosów.

(3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *