W dzisiejszym wpisie pokażę Ci trzy proste przepisy na śniadanie 200 kcal. Ze względu na niską kaloryczność propozycje na śniadanie do 200 kcal to proste i szybkie przepisy na których przygotowanie nie potrzebujesz więcej niż 10 minut. Propozycje te to zazwyczaj śniadania o obniżonej zawartości tłuszczu.

W tym wpisie znajdziesz odpowiedź na pytanie, co zjeść na śniadanie do 200 kcal, czyli przepisy na jajko sadzone z pieczarkami i pomidorami koktajlowymi; koktajl z borówek amerykańskich; kanapki z sałatą, pomidorem i polędwicą z indyka.

Do dzieła!

Śniadanie do 200 kcal

Jajko Sadzone z pieczarkami i pomidorami koktajlowymi

Prosty przepis na jajko sadzone. Wedle Twoich preferencji można przygotować to szybkie śniadanie na kilka wariantów. Ja osobiście lubię, kiedy żółtko jest delikatnie płynne – kwestia wyboru. 200 gram pomidorów koktajlowych to około dwie garście.


WagaBiałkoTłuszczeWęglowodanyKalorie
Jajko sadzone
60 g8,6 g12,5 g0,5 g147 kcal
Pieczarki100 g2,7 g0,4 g2,6 g21 kcal
Pomidory koktajlowe200 g1,8 g0,4 g5,8 g38 kcal
Podsumowanie360 g13,1 g13,3 g8,9 g206 kcal

Opis przygotowania: 

  1. Obieramy pieczarki i kroimy je na kawałki dowolnej wielkości, pomidorki myjemy i kroimy je na pół
  2. Rozgrzewamy na patelni łyżeczkę oliwy
  3. Ostrożnie wbijamy jajko. Nie chcemy, żeby żółtko pękło.
  4. Na najmniejszym ogniu smażymy przez około 3-4 minuty. Doprawiamy grubo zmielonym pieprzem.
  5. Obserwujemy całość i w momencie kiedy białko jest zcięte, a żółtko zaczyna się zcinać przekładamy całość na talerz za pomocą drewnianej łopatki.
  6. Na jedną połowę patelni dodajemy przygotowane wcześniej pieczarki, a na drugą pomidory.
  7. Pieczarki solimy do smaku i smażymy na średnim ogniu do czasu, aż zmiękną
  8. Całość przekładamy na talerz obok wcześniej usmażonego jajka

Koktajl z borówek amerykańskich

Do przygotowania tego śniadania niezbędne będzie użycie blendera oraz dwóch składników – borówek amerykańskich i jogurtu naturalnego. Śniadanie szczególnie polecane dla osób, które nie dysponują dużą ilością czasu z rana. Alternatywna wersja dla osób nie posiadających blendera to po prostu borówki z jogurtem naturalnym.


WagaBiałkoTłuszczeWęglowodanyKalorie
Borówki amerykańskie250 g2,5 g0 g35 g143 kcal
Jogurt naturalny100 g4,3 g2 g6,2 g60 kcal
Podsumowanie350 g6,8 g2 g41,2 g203 kcal

Opis przygorowania:

  1. Borówki i jogurt naturalny przekładamy do pojemnika blendera
  2. Miksujemy składniki do czasu uzyskania jednolitej konsystencji
  3. Koktajl przelewamy do szklanki. 
  4. W upalne dni możemy dodać kostki lodu

Kanapki z chleba razowego z pomidorem, sałatą i polędwicą z piersi indyka

Pełnowartościowe kanapki to dobra propozycja na dietetyczne śniadanie. Śniadanie polecane dla osób, które dysponują z rana trochę większą ilością czasu. Do przygotowania potrzebne będą dwie kromki chleba, połowa pomidora, sałata i plasterek polędwicy z piersi z indyka.


WagaBiałkoTłuszczeWęglowodanyKalorie
Chleb żytni razowy70 g4,4 g1,2 g30 g159 kcal
Pomidor85 g0,8 g0,2 g2,5 g16 kcal
Sałata10 g0,1 g0 g0,2 g1 kcal
Polędwica z piersi z indyka25 g4,8 g0,2 g0,5 g23 kcal
Podsumowanie190 g10,1 g1,6 g33,2 g199 kcal

Opis przygotowania:

  1. Połowę pomidora kroimy na plasterki
  2. Plaster polędwicy z indyka kroimy na pół
  3. Na kromki kładziemy liść sałaty, plasterki pomidora, oraz połowę plastra polędwicy z indyka
  4. Smaczego!

Śniadanie 200 kalorii – Podsumowanie

Mam nadzieję, że moje propozycje na śniadanie 200 kcal trafiły w Twoje gusta. Jak widzisz przepisy są niezwykle proste ze względu na niską kaloryczność, a składniki ogólnodostępne. Koniecznie napisz w komentarzu, która propozycja najbardziej przypadła Ci do gustu oraz co Ty jesz na śniadanie do 200 kcal.