Dieta 1400 kcal – wysokobiałkowa dieta odchudzająca 1400 kcal

Skuteczna sycąca dieta. Tak w skrócie można scharakteryzować większość diet, które należą do kategorii wysokobiałkowych. Dlaczego dieta 1400 kcal jest sycąca? Tajemnicą jest białko. Białko jest makroskładnikiem, które dostarcza mniej energii do organizmu, niż potrzeba do jego strawienia. Jest elementem budulcowym organizmu, pozytywnie wpływa na regenerację. W związku z powyższym jedząc 100 gram kurczaka dostarczymy dużo mniej kalorii niż jedząc 100 gram chleba.

Jeżeli nie chcesz sam układać jadłospisów kliknij tutaj

Wysokobiałkowa dieta 1400 kcal – dla kogo?

Dieta wysokobiałkowa polecana jest głównie dla osób, które aktywnie ćwiczą. Przy stosowaniu diety należy pić dużą ilość wody ponieważ białko może obciążać nerki. Zalecana maksymalna dzienna porcja białka to 2 gramy / kilogram masy ciała więc dieta idealnie sprawdzi się dla osób o wadze około 65 kilogramów, które ćwiczą minimum 2 razy w tygodniu! Jeżeli ważysz mniej zastąp odpowiednią ilość kalorii pochodzących z białka na węglowodany.

Dieta 1400 kcal jadłospis

Śniadanie

Jajko sadzone 150g
Kefir naturalny 120g

Szybkie, proste śniadanie, w którym z jajek dostarczamy tłuszcze i białko, a z kefiru w głównej mierze węglowodany. Całość zawiera około 429 kalorii.

Obiad

Pierś z kurczaka 300g
Kasza gryczana 100g
Ogórki kiszone 180 gram

Solidna porcja białka i węglowodanów. Najlepiej rozbić na dwa lub trzy posiłki. Idealna propozycja do przygotowania rano, zapakowania w pojemnik i spożywania przez cały dzień w szkole lub w pracy. Dostarczamy do organizmu 672 kalorie.

Kolacja

Twaróg chudy 80g
Chleb razowy 70g
Kefir naturalny 120g

Prosta i szybka kolacja o wartości kalorycznej równej 300.

Podsumowanie wysokobiałkowej diety 1400 kcal

Wysokobiałkowa dieta o wartości 1400 kalorii charakteryzuje się niezwykłą prostotą. Jej główną zaletą jest fakt, krotki czas niezbędny na przygotowanie wszystkich posiłków, co ułatwia spożywanie dokładnie tego co zaplanowane. Proponowany obiad można przygotować z góry na 2-3 dni. Węglowodany w postaci kaszy czy ogórki można zamieniać na inne węglowodany takie jak surowe warzywa, ryż lub ziemniaki w celu dostarczenia większej ilości witamin. Dieta 1400 kcal idealnie sprawdzi się dla osób, które chcą zrzucić trochę kilogramów i są w stanie zorganizować minimum 2 solidne treningi w tygodniu. Zaglądnij na Facebook oraz daj znać w komentarzu co uważasz o powyższej propozycji. 🙂