Dieta Dukana faza 1 – faza ataku – Dieta białkowa

Za mały rozmiar pasuje teraz idealnie! Dieta dukana to dieta białkowa, która charakteryzuje się spektakularnymi efektami. Faza ataku jest pierwszą z czterech faz diety dukana. Zmiana nawyków żywieniowych powoduje zachęcającą utratę wagi, która pomaga wytrwać do końca diety.

Dieta dukana faza 1 – faza ataku

Podczas pierwszej fazy – fazy ataku – jemy głównie produkty bogate w białko, które są jednocześnie ubogie w tłuszcz. Czas trwania fazy 1 zależy od czynników takich jak kilogramy, które chcemy stracić, wieku, a także Twojej dietetycznej “historii”.

W zależności od efektów jakie chcemy osiągnąć podczas trwania całej diety możemy wyznaczyć następujące okresy trwania:

Do 10 kilogramów – 1-3 dni
Od 10 do 20 kilogramów – 3-7 dni
Powyżej 20 kilogramów – 7-10 dni

Warto zaznaczyć, że spożywanie produktów białkowych wymaga motywacji i chęci. Lepiej wybrać krótszy termin, który będzie łatwiejszy do zrealizowania. Nie możesz pozwolić sobie na najmniejsze oszustwo ponieważ cała dieta straci sens.

Faza 1 – Faza Ataku – co mogę jeść?

Podczas pierwszej fazy ataku możemy spożywać pokarmy naturalnie bogate w białko, w nieograniczonej ilości. Bardzo ważne – podczas tej fazy koniecznym jest picie 2 litrów wody dziennie.

Zalecane produkty:

  • chude mięso wołowe
  • cielęcina
  • Ryby
  • owoce morza
  • indyk
  • chuda szynka
  • jajka
  • beztłuszczowy jogurt naturalny
  • twaróg
  • chude mleko
  • królik
  • podroby
  • kurczak

Faza 1 wymaga, aby żywność była podawana bez dodatku tłuszczu. Najlepiej sprawdzi się gotowanie lub pieczenie. Dla smaku potraw i lepszego działania można zastosować pikantne przyprawy.

Produkty niedozwolone w pierwszej fazie

Produkty białkowe, które są niedozwolone ze względu na zbyt wysoką zawartość tłuszczu to:

  • wieprzowina
  • baranina
  • tłusta wołowina
  • kaczka
  • gęś
  • tłuste produkty mleczne takie jak sery lub słodzone produkty mleczne takie jak jogurty

Aktywność fizyczna podczas pierwszej fazy diety dukana

Pierwsza faza charakteryzuje się wzmożonym spalaniem tłuszczu, dlatego możemy spotęgować ten efekt. Bez względu na stopień zaawansowania – jeśli zdecydujesz się na ćwiczenia fizyczne – poprawisz swoje wyniki. Jeśli jesteś osobą zaawansowaną w ćwiczeniach to doskonale wiesz co masz robić. Jeśli nie – żaden problem.

Godzina szybkiego intensywnego spaceru to czynność, którą możesz wykonać dla lepszego efektu!

Kontrowersje wokół diety dukana

W tym miejscu warto poruszyć temat kontrowersji jakie wywołuje autor diety. Doktor Dukan przegrał proces sądowy przeciwko innemu dietetykowi – Jean-Michelowi Cohenowi, który poddawał ostrej krytyce dietę proteinową. Drugi zarzut wystosowany przez Izbę Lekarską mówi o złamaniu artykułu 19 kodeksu etyki lekarskiej.

Artykuł ten zakłada, że medycyna nie powinna być uprawiana jak handel. Faktycznie w dzisiejszych czasach, przy obecnej wiedzy, stosowanie diety z wykluczeniem jakichkolwiek węglowodanów i tłuszczy jest rozwiązaniem bardzo ryzykownym. Choć eliminacja tłuszczu z diety może wpływać pozytywnie na naszą wagę, to w mojej opinii nie warto przeprowadzać jej tak radykalnie.

Każda dieta – nawet wysokobiałkowa powinna być zbilansowana i dostarczać do naszego organizmu wysokiej jakości tłuszcze.

Jeżeli zainteresował Cię ten temat sprawdź koniecznie tę książkę!

Dieta dukana faza 1 – podsumowanie

Dieta dukana to świetna dieta białkowa, charakteryzująca się doskonałymi efektami. Podczas pierwszej fazy należy od 1 do 10 dni spożywać nieograniczone ilości dozwolonego białka – bez oszukiwania. Ważne jest spożywanie dużej ilości wody. Efekty dodatkowo spotęgują ćwiczenia fizyczne – takie na jakie możesz sobie pozwolić.